29 Haziran 2012 Cuma

III. Richard - Wiliam Shakespeare




"Madem çapkın olup 
Bu güzel günleri hoşça geçirme şansım yok,
Ben de hain olup bugünlerin boş zevklerinden
Nefret etmeye karar verdim."

"Aptal olmadığınız belli:
Gözünüzden yaş yerine taş akıyor.
Sizi sevdim çocuklar. Hadi hemen işinize bakın;
Durmayın, yürüyün."

"At verin bana, bir at verin! Bir ata Krallığım!" 

"Dünyayı bana cehennem etmek için geldin dünyaya.
Doğumun acı, ağır bir yük oldu benim için.
Aksi, nadan bir çocuktun küçüklüğünde,
Okul günlerinde, nemrut, vahşi, çılgın, kavgacıydın;
Gençliğinde gözü kara, saldırgan, maceracıydın;
Olgunluk çağında kibirli, kurnaz, sinsi, kana susamış,
Görünüşte daha iyi niyetli, ama daha muzır,
Müşfik maskenin ardında, hain biri oldun. 
Seninle birlikte olduğumuz sürece,
Hoş geçirdiğim tek bir saat söyleyebilir misin?"

"Ama bu korkunç bir şey! O taç böyle yanlış bir başa konacağına, şu başım bedenimden ayrılsın daha iyi."

"Ey kana susamış Richard! Zavallı İngiltere! Demedi demeyin, eşi benzeri görülmemiş, korkunç şeyler gelecek başına. Hadi artık idam kütüğüne gidebiliriz. Sonra da alır götürürsünüz kellemi kendisine. Bugün bana gülenler de yarın ölmüş olacak."

"Söz derdin avukatı: Müşterisi adına nefes tüketmek işi. İz bırakamadan ölüp giden hoşlukları dile getiren kayıt memuru; Zavallıların çektiği çilenin soluyan temsilcisi. Söze her zaman yer olmalı. Başka işe yaramasa da, yüreğini rahatlatır insanın söz."





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder